Критерії оцінювання
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
УЧНІВ
З ДИСЦИПЛИН ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ У
СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Особливістю системи оцінювання досягнень учнів з дисциплін
художньо-естетичного циклу є її багатофункціональність, що зумовлена багатокомпонентністю
змісту мистецької освіти, спрямованої на цілісне формування художньо-естетичної
культури учнів, і передбачає:
·
формування в учнів емоційно-естетичного ставлення до дійсності,
світоглядних орієнтацій, особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва,
вітчизняної та зарубіжної художньої культури;
·
розвиток емоційно-почуттєвої сфери, оригінального асоціативно-образного
мислення, універсальних якостей творчої особистості;
·
формування знань та уявлень про мистецтво, розуміння специфіки художньо-образної
мови різних видів мистецтва, здібності до сприймання та інтерпретації художніх
творів;
·
розширення естетичного досвіду, умінь і навичок у сфері мистецької
діяльності, потреби в художньо-творчій самореалізації та духовному
самовдосконаленні.
Об'єктами перевірки та оцінювання у процесі вивчення мистецьких дисциплін
учнями мають стати:
·
здатність учнів сприймати, розуміти й відтворювати твори мистецтва,
інтерпретувати їх художньо-образний зміст (висловлювати власне естетичне
ставлення);
·
уміння й навички з практичної художньої діяльності (відтворення за
зразком), досвід самостійної та творчої діяльності (застосування набутих знань
і вмінь у змінених, зокрема, проблемно-пошукових ситуаціях);
·
обізнаність у сфері мистецтв - елементарні знання та уявлення про мистецтво,
його основні види та жанри, розуміння художньо-естетичних понять та усвідомлене
користування відповідною термінологією, уявлення про творчість відомих
вітчизняних і зарубіжних митців (мистецтвознавча пропедевтика);
·
загальна естетична компетентність, художньо-образне мислення учнів як
інтегрований результат навчання, виховання й розвитку.
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва |
І. Початковий |
1 |
Учень (учениця) сприймає та виконує музичні
твори на частковому рівні, небагатослівно характеризує їх, демонструє слабо
сформоване художньо-образне мислення, елементарні навички та вміння у
практичній музичній діяльності |
2 |
Учень (учениця) володіє незначною
частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття
музичних творів, виявляє певні вміння й навички, володіє незначною частиною
спеціальної музичної термінології, словниковий запас дозволяє викласти думку
на елементарному рівні |
|
3 |
Учень (учениця) здатний сприймати та
виконувати окремі фрагменти музичних творів з конкретним образно-художнім
змістом, знає незначну частину музичного тематичного матеріалу;
послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим запасом |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень (учениця) здатний сприймати та
виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє
художньо-образної сфери музичних творів; застосування знань і спеціальної
музичної термінології на практиці задовільне |
5 |
Учень (учениця) володіє навичками й
уміннями, які дають змогу проаналізувати чи виконати окремі музичні твори,
котрі мають художньо конкретну словесну, понятійну основу; але не завжди вміє
інтерпретувати музичні твори, які вимагають абстрактного художнього мислення;
виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий
запас небагатий |
|
6 |
Учень (учениця) здатний сприймати і
відтворювати основну частину музичного матеріалу, але має слабо сформоване
художнє мислення, не завжди послідовно та логічно характеризує музичні твори,
його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; учень (учениця)
виявляє знання й розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє
самостійно зробити порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) здатний сприймати та
виконувати музичні твори, але робить непереконливі висновки, непослідовно
викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; учень (учениця) знає
найважливіший тематичний музичний матеріал, але знання нестійкі; спостерігаються
помітні позитивні зміни в музичній діяльності учня |
8 |
Учень (учениця) уміє сприймати та
виконувати музичні твори, досить повно аналізує художньо-образний зміст
твору, але має стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій,
узагальнень, не завжди вміє поєднувати музичні твори та життєві явища;
недостатньо володіє спеціальною музичною термінологією при аналізі музичних
явищ |
|
9 |
Учень (учениця) виявляє достатнє
засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у
використанні спеціальної музичної термінології, які потребують зауваження чи
коригування, трапляються поодинокі недоліки у виконанні музичного твору й
художньо-образному оформленні своїх роздумів про прослухану музику; не завжди
самостійно систематизує та узагальнює музичний матеріал |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень (учениця) має міцні знання
програмового матеріалу, але, аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві
неточності у формулюваннях, при використанні спеціальної музичної
термінології, а також під час виконання музичних творів, у більшості випадків
уміє обґрунтовано довести свою думку про музичні явища, йому важко виконати
окремі фрагменти музичного твору. Указані неточності може виправляти
самостійно |
11 |
Учень (учениця) володіє тематичним
музичним матеріалом у межах програми, уміє використовувати набуті знання,
уміння і здібності у нових музичних завданнях, демонструє знання спеціальної
музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати,
узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших
мистецтв та життєвими явищами, застосовувати здобуті знання в музичній
діяльності |
|
12 |
Учень (учениця) має глибокі, ґрунтовні
знання тематичного музичного матеріалу у межах програми, здатний
узагальнювати, сприймати та виконувати музичні твори, застосовувати
асоціативні зв'язки між музичними творами, творами інших мистецтв і життєвими
явищами; свідомо використовувати спеціальну музичну термінологію в роздумах,
висновках та узагальненнях про прослуханий чи виконаний твір, пропонує
нетипові, цікаві художньо-творчі уявлення; рівень світосприйняття та
світовідчуття мистецького мислення достатньо високий; самостійно використовує
набуті знання, уміння та здібності в музичній діяльності |
Слухання музики
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва |
І. Початковий |
1 |
Відповідь не дано ні на один з пунктів
аналізу музичного твору, відмова від відповіді. |
2 |
Здобувач освіти володіє незначною
частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття
музичних творів. |
|
3 |
Словниковий запас дозволяє
викласти думку на елементарному рівні, знає незначну частину музичного
тематичного матеріалу, послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим
запасом. |
|
ІІ. Середній |
4 |
Відповідь виявляє
незнання і нерозуміння навчального матеріалу. |
5 |
Виявляє недостатнє знання
спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий. |
|
6 |
Не завжди вміє самостійно зробити
порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику . |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Відповідь
правильна, але неповна. Непослідовно викладає свої думки,
допускає термінологічні помилки; спостерігаються помітні позитивні зміни в
музичній діяльності учня. |
8 |
Розпізнавання
музичних жанрів, засобів музичної виразності, елементів будови музичної мови,
музичних форм виконані самостійно, але з 1-2 навідними питаннями |
|
9 |
Виявляє достатнє засвоєння тематичного
музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної
музичної термінології, які потребують зауваження чи коригування . |
|
ІV. Високий |
10 |
Має міцні знання програмового
матеріалу, але, аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у
формулюваннях. Указані неточності може виправляти самостійно. |
11 |
Дано правильну і
повну відповідь, яка містить характеристику змісту музичного твору, засобів
музичної виразності, відповідь самостійна. |
|
12 |
Розуміє музику.
Уважний і активно бере участь в обговоренні музичних творів, має глибокі,
ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми; самостійно
використовує набуті знання, уміння та здібності в музичній діяльності. |
Вокально - хорова робота
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва |
І. Початковий |
1 |
Виконання фальшиве
(мелодія, ритм). |
2 |
Незнання тексту, нечисте,
фальшиве інтонування. |
|
3 |
Знає незначну частину музичного
тематичного матеріалу. |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень (учениця) здатний
виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє
художньо-образної сфери музичних творів. |
5 |
Допускаються окремі
неточності у виконанні мелодії та тексту пісні. |
|
6 |
Є ритмічні
неточності, спів невиразний. |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Знання мелодійної
лінії і тексту пісні. |
8 |
В основному чисте
інтонування, ритмічно правильне. |
|
9 |
Спів недостатньо
виразний. |
|
ІV. Високий |
10 |
Знання мелодійної
лінії і тексту пісні. |
11 |
Чисте
інтонування, ритмічно точне виконання. |
|
12 |
Виразність,
емоційність під час виконаня пісні. |
Музична термінологія
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва |
І. Початковий |
1 |
Незнання термінів і
понять. |
2 |
Учень (учениця) володіє незначною
частиною спеціальної музичної термінології, словниковий запас дозволяє
викласти думку на елементарному рівні. |
|
3 |
Відсутність навичок
використання термінів і поніть на практиці. |
|
ІІ. Середній |
4 |
Застосування знань і спеціальної
музичної термінології на практиці задовільне. |
5 |
Виявляє недостатнє знання спеціальної
музичної термінології; словниковий запас небагатий |
|
6 |
Слабке
(фрагментарне) знання термінів і понять, невміння використовувати їх на
практиці. |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Неточність у
формулюваннях термінів і понять. |
8 |
Недостатньо володіє спеціальною
музичною термінологією при аналізі музичних явищ. |
|
9 |
Неточність у
формулюваннях термінів і понять, вміння частково застосовувати їх на
практиці. |
|
ІV. Високий |
10 |
Аналізуючи музичні твори, допускає
несуттєві неточності у формулюваннях, при використанні спеціальної музичної
термінології, . Указані неточності може виправляти самостійно. |
11 |
Учень (учениця) демонструє знання
спеціальної музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння
систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з
творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати здобуті знання в
музичній діяльності. |
|
12 |
Тверді знання
термінів і понять, вміння застосовувати ці значення на практиці. |
Усна відповідь
1,2,3,- допускає грубі помилки у
відповіді, не розуміє суть поставленого питання .
4.5,6,- слабо справляється з поставленим питанням,
допускає неточності у викладі вивченого матеріалу.
7,8.9,- повністю опанував програмовий матеріал, але
при викладі його допускає неточності другорядного
характеру;
10,11,12,- правильно викладає вивчений матеріал;
аналізує твори музики, виділяє особливості образної мови,
розуміє єдність художньо-образних почав мистецтв і їх соціальну роль;
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учень (учениця) сприймає музичні твори фрагментарно, виявляючи низький
рівень емоційності; відсутня мотивація до пізнання навколишнього світу,
мистецтва; незначний обсяг понятійного апарату не дозволяє
характеризувати художні образи; демонструє слабо сформоване художньообразне
мислення, елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності.
Потребує постійної практичної і теоретичної допомоги вчителя. |
2 |
Учень (учениця) виявляє вибіркову емоційність та слабо сформовані навички
сприймання музичних творів, слабку мотивацію щодо їх пізнання; володіє
незначною частиною тематичного матеріалу, виявляє певні практичні вміння та
навички, але майже не володіє спеціальною музичною термінологією; словниковий
запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні. Потребує постійної
практичної і теоретичної допомоги вчителя. |
|
3 |
Учень (учениця) виявляє інтерес до пізнання музичних явищ періодично,
хоча здатний емоційно сприймати музичні твори з конкретним образнохудожнім
змістом; знає незначну частину тематичного матеріалу; позитивно реагує на
власну практичну діяльність, але у висловленні вражень послуговується
обмеженим понятійним запасом; потребує практичної допомоги вчителя. |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) здатний емоційно сприймати та виконувати музичні твори на
репродуктивному рівні, має позитивну мотивацію щодо власної практичної
діяльності, але не завжди усвідомлює художньообразний зміст музичних творів;
застосування знань та спеціальної музичної термінології задовільне; потребує
практичної допомоги вчителя. |
5 |
Учень (учениця) виявляє інтерес та емоційність сприймання музичних
творів, виявляє позитивну мотивацію щодо власної практичної діяльності;
частково володіє навичками й уміннями, що дає змогу характеризувати окремі
музичні твори з конкретною програмною основою; але не завжди вміє
інтерпретувати музичні твори непрограмного змісту; виявляє недостатнє знання
спеціальної музичної термінології. Потребує періодичної практичної та
теоретичної допомоги вчителя. |
|
6 |
Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати і відтворювати
основну частину музичного матеріалу, має позитивну мотивацію щодо пізнання
мистецьких явищ та власної практичної діяльності, хоча не завжди вміє самостійно зробити порівняння,
висновок про прослухану чи виконану музику |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати та виконувати
музичні твори, позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та власної
практичної діяльності; володіє певним термінологічним запасом, але у
викладенні думок і вражень припускається термінологічних помилок; обізнаний у
найважливішому тематичному музичному матеріалі, але знання нестійкі; частково
застосовує в практичній діяльності набуті знання та вміння, виявляючи
прагнення самостійності. |
8 |
Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати і виконувати музичні
твори, позитивну мотивацію щодо пізнання та інтерпретації мистецьких явищ,
але має стандартне мислення, не завжди самостійний у висновках; вміння
оперувати музичною термінологією при аналізі музичних явищ розвинені недостатньо.
У практичній діяльності прагне самостійно застосовувати набуті знання та
вміння, хоча потребує консультації вчителя. |
|
9 |
Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання творів, позитивну
мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та їх зв’язку з життям, достатнє
засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у
використанні спеціальної термінології; у практичній діяльності прагне
самостійно застосовувати власний досвід, набуті знання та вміння. |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання музичних творів, стійку
позитивну мотивацію щодо пізнання життєвих та мистецьких явищ, має міцні
знання програмового матеріалу, уміє обґрунтувати свою думку, але може
допускати несуттєві неточності у використанні спеціальної термінології в
аналізі музичних творів; відчуває деякі труднощі у виконанні музичного твору,
але прагне самостійно виправляти неточності. |
Високий |
11 |
Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання музичних творів та їх
зв’язку з життєвими явищами, позитивну мотивацію щодо пізнання та виконання
музики; володіє тематичним матеріалом у межах програми, демонструє
вміння оперувати спеціальною термінологією в інтерпретації творів, асоціювати
їх з творами інших мистецтв, виявляє здатність самостійно застосовувати
здобуті знання на уроках та у позаурочний час. |
12 |
Учень (учениця) володіє стійкою позитивною мотивацією щодо пізнання
музичних явищ, встановлення їх зв’язку з життєвими явищами та творами інших
мистецтв; має ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах
програми; вільно оперує спеціальною термінологією; виявляє нестандартність
художньообразного мислення, самостійно використовує набуті знання та вміння в
музичній діяльності на уроках та у позаурочний час. |
Мистецтво
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учень (учениця) виявляє низьку емоційність та фрагментарність сприймання
творів мистецтва, відсутність мотивації щодо художнього пізнання та
практичнотвоої діяльності; частково усвідомлює незначну частину тематичного
матеріалу, який відтворює на репродуктивному рівні; застосовує дуже обмежений
понятійнотермінологічний тезаурус; потребує постійної теоретичної та
практичної допомоги вчителя. |
2 |
Учень (учениця) виявляє недостатню емоційність та вибірковість сприймання
творів, низький інтерес до мистецтва; розуміє незначну частину тематичного
матеріалу; користується обмеженим понятійнотермінологічним запасом у
розповіді про мистецтво; частково відтворює тематичний матеріал у практичній
діяльності, потребуючи постійної теоретичної та практичної допомоги вчителя; |
|
3 |
Учень (учениця) виявляє недостатню емоційність сприймання, позитивну, але
вибіркову мотивацію до художнього пізнання; користується обмеженим
понятійнотермінологічним запасом у розповіді про мистецтво; частково
відтворює тематичний матеріал у практичнотворчій діяльності на
репродуктивному рівні; демонструє елементарний рівень розвиненості
художньообразного мислення. |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) виявляє вибіркову емоційність сприймання мистецьких
творів, але має позитивну мотивацію щодо власної практичнотворчої діяльності,
яка здійснюється на репродуктивному рівні; розуміє та усвідомлює частину
тематичного матеріалу; але в інтерпретації творів мистецтва застосовує
незначний термінологічний запас; потребує значної теоретичної та практичної
допомоги вчителя; художньообразне мислення розвинуте слабо. |
5 |
Учень (учениця) виявляє інтерес та емоційність сприймання творів, розуміє
та усвідомлює значну частину тематичного матеріалу; але демонструє небагатий
словниковотермінологічний запас для характеристики творів мистецтва;
тематичний матеріал у практичній діяльності відтворює під керівництвом
учителя; художньообразне мислення розвинуте недостатньо. Потребує періодичної
практичної та теоретичної допомоги вчителя. |
|
6 |
Учень (учениця) виявляє здатність емоційного сприймання творів, має
позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та власної практичної
діяльності, усвідомлює більшу частину тематичного матеріалу; хоча демонструє
небагатий термінологічний запас в інтерпретації творів мистецтва; у
практичній діяльності потребує періодичної практичної допомоги вчителя;
художньообразне мислення розвинуте недостатньо. |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати твори,
позитивну мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та власної діяльності;
володіє достатнім термінологічним запасом, хоча у викладенні думок може
припускатись термінологічних помилок; усвідомлює більшу частину тематичного
матеріалу, який застосовує у практичній діяльності за допомогою вчителя,
виявляє прагнення самостійності; у судженнях з'являються окремі аналогії,
асоціації. |
Достатній |
8 |
Учень (учениця) виявляє здатність емоційно сприймати твори, позитивну
мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та власної творчості, усвідомлює
основний тематичний матеріал, здатний систематизувати його за допомогою
вчителя; свідомо користується ключовими поняттями; прагне застосовувати
набуті знання та вміння у практичній діяльності; художньообразне
мислення достатньо розвинуте (у поясненнях застосовуються аналогії,
асоціації). |
9 |
Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання творів, позитивну
мотивацію щодо пізнання мистецьких явищ та їх зв’язку з життям, розуміє та
усвідомлює тематичний матеріал, здатний його узагальнювати та
систематизувати, наводити приклади на підтвердження думок; демонструє
достатній понятійнотермінологічний запас, хоча може допускати неточності у
використанні спеціальної термінології; самостійно застосовує матеріал у
практичній діяльності; художньообразне мислення достатньо розвинуте
(формулюються окремі висновки, узагальнення). |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання творів, стійку позитивну
мотивацію щодо пізнання життєвих та мистецьких явищ, повністю розуміє та
усвідомлює тематичний матеріал у межах програми; виявляє здатність оцінювання
творів, користується адекватною термінологією, хоча може допускати несуттєві
неточності у її застосуванні; самостійно використовує тематичний матеріал у
практичній діяльності; художньообразне мислення достатньо розвинуте, що
дозволяє учневі застосовувати асоціативні зв'язки, образні аналогії та
порівняння щодо різних видів мистецтв та життєвих явищ |
11 |
Учень (учениця) виявляє емоційність сприймання творів та їх зв’язок з
життєвими явищами, позитивну мотивацію щодо художнього пізнання; повністю
усвідомлює тематичний матеріал у межах програми; оцінюючи мистецькі явища,
прагне аргументувати висновки; вільно користується спеціальною термінологією
відповідно до програмних вимог; художньообразне мислення характеризується
використанням нестандартних асоціативних зв'язків, порівнянь творів різних
видів мистецтв та життєвих явищ; самостійно використовує тематичний матеріал
у практичній діяльності на уроках та у позаурочний час. |
|
12 |
Учень (учениця) володіє стійкою позитивною мотивацією щодо пізнання
мистецьких творів, встановлення їх зв’язку з життєвими явищами та творами
інших мистецтв; має міцні знання тематичного матеріалу в межах програми; під
час інтерпретації художніх творів аргументує власні оцінки, вільно оперує
спеціальною термінологією відповідно до програмних вимог; самостійно
застосовує тематичний матеріал у практичній діяльності на уроках та у
позаурочний час; художньообразне мислення високо розвинуте, характеризується
оригінальністю. |
Об’єктами перевірки та
оцінювання у процесі вивчення мистецьких дисциплін учнями мають
стати:
·
здатність учнів сприймати, розуміти і відтворювати
твори мистецтва, інтерпретувати їх художньо-образний зміст (висловлювати власне
естетичне ставлення);
·
вміння і навички з практичної художньої діяльності
(відтворення за зразком), досвід самостійної та творчої діяльності
(застосування набутих знань і вмінь у змінених, зокрема, проблемно-пошукових
ситуаціях);
·
обізнаність у сфері мистецтв – елементарні знання та
уявлення про мистецтво, його основні види і жанри, розуміння
художньо-естетичних понять та усвідомлене користування відповідною
термінологією, уявлення про творчість відомих вітчизняних і зарубіжних митців
(мистецтвознавча пропедевтика);
·
загальна естетична компетентність, художньо-образне
мислення учнів як інтегрований результат навчання, виховання й розвитку
Види оцінювання та процедура перевірки.
Основними видами оцінювання
є тематичне /відповідно до тем конкретної програми за якою працює вчитель/ і
підсумкове /наприкінці навчального року, семестру/.
1. Поточне оцінювання є не обов'язковим, а
доцільним, заохочувальним.
Поточні контроль та оцінювання доцільно застосовувати на мікроетапах
процесу опанування змісту тем програми з мистецтва, вони виконують діагностичну
та стимулюючу /заохочувальну/ функції, сприяють корегуванню
художньо-пізнавальної діяльності учнів.
2. Тематичне оцінювання є основним і спрямовується на
перевірку рівнів оволодіння учнями певною системою знань та способів діяльності
в межах визначених тем
3. Підсумкове оцінювання проводиться наприкінці
кожного семестру, навчального року та після завершення курсу і передбачає
перевірку рівнів оволодіння учнями навчальним матеріалом найвищого рівня
узагальнення.
Формою тематичної перевірки можуть бути заняття узагальнюючого
характеру, наприклад, фронтальне усне опитування, урок-концерт,
урок-інсценізація, створення колективних композицій, тематичні виставки дитячих
творчих робіт та ін., що дає змогу провести засвоєння учнями матеріалу як
надурочних тем, так і розділу загалом.
При поточному оцінюванні варто застосовувати різноманітні форми
/колективні, групові, парні, індивідуальні, комбіновані/, ігрові методи
/ігри-вправи, ігри-імпровізації, кросворди, ребуси, практичні завдання
пошукового характеру, звукові анкети, анкети-малюнки, комп'ютерні програми
тощо/.
Підсумкову оцінку, що виставляється учневі на підставі поточного і тематичного оцінювання,
слід розглядати як оцінку, що відображає кінцевий результат роботи учня
протягом навчального року, а не середньоарифметичний бал, виведений механічно з
попередніх оцінок.
Акцентуємо увагу на тому, що уроки і тематична атестація з предметів
художньо-естетичного циклу в початковій та основній школах можуть проводитись у
різних формах, окрім письмових (запис учнями будь-якої інформації
зі слів учителя чи з дошки, контрольних, самостійних робіт, написання
рефератів).
Учень має право на коригування семестрової оцінки. ( Після графи
семестрової оцінки лишали вільну графу для коригування).
Музичне мистецтво
|
Коментарі
Дописати коментар